0

Niciun produs în coș.

Program Comenzi

L - V: 09:00 - 18:00

S: 09:00 - 14:00

Tel: 0767 224 666

FAQ

Ce înseamnă DOT?

Numărul DOT inscripționat pe anvelope este, de fapt, o serie format din cifre și litere, conform standardelor prevăzute de Ministerul Transporturilor. Această combinație de cifre și litere, indică informații despre producătorul anvelopei, țara de origine și data fabricației. DOT nu înseamnă doar data fabricației. Data de fabricație a anvelopei se află la capătul marcajului DOT, care este amplasat pe partea lateral a anvelopei. La sfârșitul codului sunt poziționate 4 cifre. Primele două indică săptămâna de fabricație, iar următoarele două indică anul.

Cum se întreține anvelopa?

Presiunea este unul din factorii cei mai importanți când vine vorba de uzură. Dacă este prea mică presiunea în roată, riști ca anvelopa să se ”roadă” mai repede datorită frecării cu asfaltul. Dacă presiunea este prea mare, cauciucul și structura lui de rezistență se întinde prea tare și poate duce chiar la explozie. Este recomandat să umflăm anvelopele cu presiunea indicată de producător și să o verificăm periodic.
Echilibrarea este importantă și pentru stabilitatea mașinii pe șosea, dar și pentru menținerea anvelopelor în stare bună. Este recomandat ca din când în când, mai ales când se simt vibrații în volan la viteze mai mari, să ducem roțile la echilibrat. Acest lucru se face într-o vulcanizare și odată ce roțile sunt echilibrate, evităm deteriorarea structurii de rezistență a anvelopei.
Curățarea este esențială pentru evitarea uzurii premature. Este important să menținem anvelopele curate și să le dăm cu soluție specială sau ulei siliconic. Acesta conservă proprietățile cauciucului și îi prelungește durata de viață.

Cum se depozitează anvelopa?

Nu doar când sunt montate pe mașină necesită îngrijire, iar dacă aveți anvelope de schimb pentru fiecare sezon ( cald/ rece) trebuie urmate anumite indicații:
Trebuie curățate și uscate deoarece praful și murdăria mențin umezeală care afectează cauciucul în timp
Este recomandat ca anvelopele să fie date în întregime cu soluții speciale sau ulei siloconic pentru păstrarea cauciucului
Pentru a fi ferite de umezeală, pot fi introduse în saci menajeri de dimensiuni mari care să fie legați la capete
Locul de depozitare trebuie să fie ferit de lumina soarelui și de umezeală

Ce înseamnă anvelopă de vară / iarnă?

Anvelopele de vară sunt fabricate special pentru a fi utilizate la temperaturi mai mari de 7 grade Celsius. Aceste anvelope de vară au un comportament foarte bun pe asfalt uscat sau umed, dar nu sunt recomandate pe carosabil acoperit cu zăpadă sau gheață. Fiind fabricate să reziste la temperaturile ridicate din perioada verii, devin mult prea rigide la temperaturi scăzute, ceea ce afectează aderența.
Anvelopele de iarnă sunt fabricate special pentru a fi utilizate la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius. Datorită componentelor care își păstrează proprietățile la temperaturi scăzute și a crestăturilor multiple prezente pe banda de rulare, aceste anvelope de iarnă au o aderență mai mare pe zăpadă sau gheață.

Specificații aderență

Pentru anvelopele de vară, aderența pe carosabil este extrem de importantă pentru siguranță. Aceasta indică capabilitățile de frânare ale autovehiculului pe suprafețe de drum ud. ”A” este clasa cea mai bună, în timp ce ”F” este cea mai slabă. Clasele ”D” și ”G” nu sunt utilizate. Anvelopele cu aderență excelentă au o distanță de frânare foarte scurtă, o manevrabilitate mai exactă și o conduită mai bună.

Specificații frânare

Etichetele indică distanța de frânare a anvelopelor pe carosabil ud, la o viteză de 80 km/h. De exemplu în termeni de oprire a unui autovehicul, între clasele ”A” și ”F” este o diferență de 18 metri, echivalentă cu 4 lungimi de mașină. Diferențele dintre clasele consecutive este de o lungime de mașină (3-6 metri).

Specificații consum

Rezistența la rulare are o pondere de aproximativ 20% în consumul de carburant al vehiculului. Afectează deci eficiența energetică și implicit și costurile operaționale precum și efectele asupra mediului. Cu cât rezistența la rulare este mai mică, cu atât scade și consumul de combustibil. Clasificarea din punct de vedere energetic indică rezistența la rulare. Mai exact, indică ponderea în consumul de carburant al autovehiculului și asupra emisiilor de carbon, pentru fiecare pneu în parte.

Specificații zgomot (decibeli)

Zgomotul exterior produs de anvelope este măsurat în decibeli. Nivelul de zgomot exterior este diferit , însă de cel resimțit în interiorul autovehiculului. Mai mult decât valoarea exactă exprimată în decibeli, eticheta indică dacă anvelopele depășesc nivelul de zgomot maxim admis, dacă acesta este cu până la 3 decibeli mai scăzut sau dacă sunt cu mai mult de 3 decibeli mai puțin zgomotoase decât nivelul maxim admis.